Jeżeli są pieniądze, to ulice trzeba remontować

20 Kwiecień 2013
- Będzie trochę kłopotów, ale trzeba brać pieniądze i budować drogi w mieście – mówi Paweł Urbański, dyrektor Departamentu Inwestycji Miejskich i Zarządzania Drogami.

- Ciężko będzie się jeździć w wakacje po Zielonej Górze? Batorego, rondo PCK, Trasa Północna, łącznik Jędrzychowa z ul. Wrocławską i wyjazd z miasta w kierunku Zatonia. Sporo się będzie działo.
Paweł Urbański: - Łatwo nie będzie. Zawsze jest tak, że jak prowadzimy prace remontowe, to natychmiast pojawiają się problemy w ruchu. Przecież naprawiamy drogi, które są zniszczone, bo jeździ po nich bardzo dużo samochodów. To nie są boczne, nieuczęszczane ulice. Są miasta, gdzie w takiej sytuacji np. zamyka się skrzyżowanie. My tego nie robimy, bo Zielona Góra jest bardzo gęsto zabudowana i nie ma takich możliwości. Mieszkańcy nie godzą się na zamykanie ulic a alternatywnych tras nie ma wiele.

- Najważniejsze inwestycje grupują się w jednej części miasta. Myślę o rondzie PCK, ul. Batorego i Trasie Północnej.
- Pewnie lepiej by było, gdyby nie były blisko siebie, ale trzeba brać pieniądze z zewnątrz wtedy, kiedy można je dostać i trzeba działać. O fundusze na Trasę Północną staramy się od kilku lat. Teraz je mamy i nie ma co narzekać. Po zakończeniu prac kierowcy będą zadowoleni. W dodatku prace prowadzone na tych ulicach nie będą mocno oddziaływały na siebie.

- Czy można tak zorganizować pracę, by utrudnienia się nie sumowały?
- Przebudowa ronda PCK nie będzie miała wielkiego wpływu na Trasę Północną. Bardziej remont ul. Batorego. To trudne przedsięwzięcie, bo to wąska ulica. Tu zakładamy, że pod koniec wakacji – na początku września, będzie gotowe rondo na skrzyżowaniu ul. Batorego i Energetyków. To ułatwi ruch. Natomiast jeśli chodzi o Trasę Północną, tam prace nie rozpoczną się od razu na całej długości. Trzeba wykonać np. zjazdy z jednego pasa na drugi, pasy włączenie się do ruchu. Można to tak zorganizować, że naturalne utrudnienia nie będą sumować kłopotów.

- Najłatwiej będzie zbudować łącznik Jędrzychowa z ul. Wrocławską.
- Tak, bo to droga budowana w lesie. Nie ma żadnych kolizji, nie tamujemy ruchu, tylko trzeba się będzie wpiąć w ul. Wrocławską i zrobić wjazd od strony ul. Jagodowej. To kolejna arteria, po drodze przez Park Piastowski, całkowicie budowana od podstaw.

(tc)

Artykuły powiązane: 

Trasa Północna - co się na niej zmieni? Projekty

Nowa nawierzchnia, nowe rondo, prawoskręty i wjazd na teren Centrum rekreacyjno Sportowego - to się mieni na Trasie Północnej

Największa od lat inwestycja drogowa - 36 mln zł na przebudowę Trasy Północnej

Sukces! Mamy pieniądze na kapitalny remont Trasy Północnej. – To będzie chyba największa inwestycja drogowa w województwie, realizowana przez samorząd – cieszy się prezydent Janusz Kubicki. Co najważniejsze, miasto będzie to kosztować niewiele – tylko 5,4 mln zł.

W tym roku miliony pójdą na drogi

Na pięć największych tegorocznych inwestycji drogowych, wartych ok. 60 mln zł, miasto uzyskało z zewnątrz ok. 40 mln zł. Zdecydowana większość z nich to środki centralne. Tylko przebudowa ronda PCK w całości finansowana jest z budżetu miasta
wybierz swoje
Barcikowice sołtys Franciszek Kosidło Franciszek Kosidło
Drzonków sołtys Renata Woźniak Renata Woźniak
Jany i Stożne sołtys Monika Turzańska Monika Turzańska
Jargoniewice sołtys Elżbieta Świercz Elżbieta Świercz
Jeleniów sołtys Wojciech Bortnowski Wojciech Bortnowski
Kiełpin sołtys Aneta Walczak Aneta Walczak
Krępa sołtys Janusz Sikora Janusz Sikora
Łężyca sołtys Jolanta Rabęda Jolanta Rabęda
Ługowo sołtys Agnieszka Głuska Agnieszka Głuska
Nowy Kisielin sołtys Andrzej Zalewski Andrzej Zalewski
Ochla sołtys Aleksander Kosowicz Aleksander Kosowicz
Przylep sołtys Mieczysław Momot Mieczysław Momot
Racula sołtys Mirosława Jabłonka Mirosława Jabłonka
Stary Kisielin sołtys Krystyna Koperska Krystyna Koperska
Sucha sołtys Ireneusz Rypson Ireneusz Rypson
Zatonie i Marzęcin sołtys Krzysztof Sadecki Krzysztof Sadecki
Zawada sołtys Jan Smoter Jan Smoter
Zielona Góra prezydent Janusz Kubicki Janusz Kubicki