Gotowa S3 jest już pod Sulechowem

14 Czerwiec 2013
Jeżeli już w poniedziałek wjedziecie pod Sulechowem na nową drogę, to będzie znaczyć, że ekspresówka do Świebodzina jest już otwarta. A jeżeli nie wjedziecie?

To poczekacie jeszcze najwyżej kilka dni. Według założeń Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, odcinek drogi ekspresowej Świebodzin-Sulechów powinien być oddany do ruchu w poniedziałek, 17 czerwca.

- Dotrzymacie terminu? – zapytaliśmy w czwartek.
- Termin ustawowy jest dłuższy. Chcielibyśmy, żeby droga była oddana do użytku w poniedziałek. Trasa jest skończona. Właśnie trwa odbiór techniczny. W tej chwili nie jestem w stanie powiedzieć, czy skończy się do 17 czerwca – tłumaczy rzecznik zielonogórskiego Oddziału GDDKiA, Anna Jakubowska.

A co będzie z przecinaniem wstęgi, oficjelami, ministrem? Przecież niedawne uruchomienie węzła drogowego w Jordanowie odbyło się z wielką pompą. Specjalnie przyjechał minister transportu, Sławomir Nowak.
- Wówczas pan minister dopasował się do zaplanowanego terminu zakończenia inwestycji. Teraz, gdy tylko wszystkie zezwolenia będą wydane, natychmiast otwieramy drogę i kierowcy mogą jechać – tłumaczy A. Jakubowska.

Budowa drogi ekspresowej S3 to jedna z najważniejszych inwestycji w województwie. Przecina z północy na południe całe województwo, łącząc ze sobą największe miasta i autostrady.

Cieszy również zielonogórzan, bo zbliża się w kierunku naszego miasta. Kto jednak myśli, że już w przyszłym tygodniu bez problemów pomknie samochodem nad morze, musi się jeszcze trochę wstrzymać. Nowy fragment ekspresówki zaczyna się obok Sulechowa i kończy na węźle południowym przed Świebodzinem. Dalej pojedziemy starą S3 przez Gorzów. Chyba, że chcemy wjechać na autostradę Warszawa-Berlin, to możemy skorzystać z otwartego 27 maja węzła Jordanowo. Zmiany będą jednak postępowały w błyskawicznym tempie. Według harmonogramu, 11 lipca ma być otwarta estakada koło Świebodzina, a w sierpniu odcinek drogi od autostrady do Międzyrzecza. Wtedy cały odcinek Sulechów-Międzyrzecz będzie gotowy. Licząca 43 km długości trasa, z dwoma estakadami, kosztowała ponad 1 miliard złotych.

Co dalej? Rząd chce kontynuować budowę S3. – Już ogłosiliśmy przetarg na budowę drugiej nitki drogi na obwodnicy Międzyrzecza i Gorzowa. Prace powinny rozpocząć się na początku przyszłego roku – informuje A. Jakubowska.

(tc)