Włącz czujność, nie działaj mechanicznie

22 Grudzień 2021
- Podczas przedświątecznych zakupów naszym mózgiem rządzi stres. A kiedy jesteśmy zmęczeni, stanowimy łatwy łup - wskazuje Dagmara Kokoszka-Lassota. Zielonogórzanka drugi rok z rzędu znalazła się w rankingu polskich osobowości marketingowych stworzonym przez agencję Widoczni.

- Jak nie ulec świątecznym pokusom i wyjść ze z sklepu tylko z tym, co jest nam naprawdę potrzebne?

- Podczas przedświątecznych zakupów naszym mózgiem rządzi stres. A kiedy jesteśmy zmęczeni, stanowimy łatwy łup. Do sklepów warto wybrać się z ograniczonym budżetem. Weźmy gotówkę, nie karty. Czasem trudno jest odmówić kolejnej „wyjątkowej okazji”. Przy ograniczonym budżecie nie ulegniemy. Druga metoda to powiedzieć na głos lub napisać: czy naprawdę potrzebuję tych butów, bluzki, kosmetyku… Działając mechanicznie, wyłączamy czujność.

 

- Co powinniśmy wiedzieć o marketingu, żeby działać świadomie i nie dać się nabrać? W końcu codziennie, a zwłaszcza przed świętami, jesteśmy zewsząd bombardowani reklamami produktów.

- Marketing jest tak popularną dziedziną, że warto byłoby go wprowadzić do szkół. W końcu dotyczy nas wszystkich i mamy z nim do czynienia na co dzień. Swoje dzieci już od najmłodszych lat uczulam, żeby były świadome dlaczego i po co popularne serwisy społecznościowe wysyłają powiadomienia. Staram się w nich zaszczepić świadomość tego, jak działa machina uzależnienia. Zajmuję się również cyberbezpieczeństwem, które ściśle łączę ze świadomym marketingiem.

 

- Jak to jest być gwiazdą marketingu, żyjąc w mniejszym mieście? W końcu w branży za sznurki pociąga przede wszystkim Warszawa czy Kraków.

- Od około pięciu lat pracuję zdalnie. Początki nie były łatwe, bo ludzie byli przyzwyczajeni do pracy stacjonarnej. W dobie pandemii to się zmieniło. Dziś zdalna praca to standard. Mieszkając w mniejszym mieście też można robić świetną karierę.

Odnoszę spektakularne sukcesy na arenie ogólnopolskiej i międzynarodowej, jestem członkiem Neuromarketing Science & Business Association oraz American Marketing Association, a także mentorką na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

 

- Jakie są tendencje we współczesnym marketingu? Co musi wiedzieć początkujący przedsiębiorca, który chce rozkręcić sklep internetowy? Dziś niemal wszystko przenosi się do sieci.

- Dziś dla klienta liczy się łatwość dokonania zakupu. Jeżeli ścieżka nie jest intuicyjna, możemy zapomnieć o sukcesie. Jeśli klient nie może dokonać zakupu tu i teraz, rezygnuje. Wyraźną tendencją jest efemeryczność, ulotność przekazu. Stąd popularność prezentacji i zakupów „na żywo”. Potencjalny klient czuje, że jeśli nie kupi produktu w danym momencie, bezpowrotnie straci tę szansę. Chce być na bieżąco.

 

- Dziękuję.

 

Agnieszka Hałas

 
wybierz swoje
Barcikowice sołtys Franciszek Kosidło Franciszek Kosidło
Drzonków sołtys Renata Woźniak Renata Woźniak
Jany i Stożne sołtys Monika Turzańska Monika Turzańska
Jargoniewice sołtys Elżbieta Świercz Elżbieta Świercz
Jeleniów sołtys Wojciech Bortnowski Wojciech Bortnowski
Kiełpin sołtys Aneta Walczak Aneta Walczak
Krępa sołtys Janusz Sikora Janusz Sikora
Łężyca sołtys Jolanta Rabęda Jolanta Rabęda
Ługowo sołtys Agnieszka Głuska Agnieszka Głuska
Nowy Kisielin sołtys Andrzej Zalewski Andrzej Zalewski
Ochla sołtys Aleksander Kosowicz Aleksander Kosowicz
Przylep sołtys Mieczysław Momot Mieczysław Momot
Racula sołtys Mirosława Jabłonka Mirosława Jabłonka
Stary Kisielin sołtys Krystyna Koperska Krystyna Koperska
Sucha sołtys Ireneusz Rypson Ireneusz Rypson
Zatonie i Marzęcin sołtys Krzysztof Sadecki Krzysztof Sadecki
Zawada sołtys Jan Smoter Jan Smoter
Zielona Góra prezydent Janusz Kubicki Janusz Kubicki