Trasa Aglomeracyjna dłuższa i powstanie nowe rondo

21 Styczeń 2022
Miasto szykuje się do budowy drugiego odcinka Trasy Aglomeracyjnej (ulica Herberta). Droga połączy centrum miasta z Trasą Północną. Koszt inwestycji to ok. 80 mln zł. Pieniądze miałyby pochodzić z rządowego Polskiego Ładu.

Nabór do drugiej edycji Polskiego Ładu - Program Inwestycji Strategicznych potrwa do 15 lutego. Miasta mają możliwość złożyć trzy wnioski: do 5 mln zł, do 30 mln zł oraz do 65 mln zł. I w tej ostatniej grupie Zielona Góra zgłosi budowę drugiego odcinka Trasy Aglomeracyjnej. - Ta droga jest niezbędna, choćby ze względu na budowę nowego osiedla Leśny Dwór - mówi prezydent Janusz Kubicki. - Planowany odcinek połączyłby się z mającą powstać w najbliższych latach obwodnicą zachodnią.

Na Trasie Północnej - między rondem Piastów Śląskich (wyjazd na Krosno Odrzańskie) i rondem Ireny Sendlerowej (wyjazd na Przylep) - planowane jest nowe rondo. Z jednej strony będzie to wylot na projektowaną obwodnicę zachodnią, z drugiej - na Trasę Aglomeracyjną. Pobiegnie ona w okolicy zakładów budowlanych oraz producenta kostki brukowej, a jej odnoga - w stronę budowanego osiedla Leśny Dwór. Dalej trasa pobiegnie wzdłuż linii kolejowej. Na wysokości ul. Chemicznej, Zimnej (ale po południowej stronie torów) - w okolicy hurtowni z akcesoriami meblowymi - powstanie nowy wiadukt. Obecnie w tym rejonie istnieją dwa stare, poniemieckie wiadukty. Dalej trasa poprowadzi w stronę osiedla Zacisze i połączy się z rondem Haliny Lubicz (skrzyżowanie ul. Zacisze z Prostą i Działkową).

Działkowcy mogą spać spokojnie. Ogródki nie zostaną zlikwidowane. Nowa droga zakończy się na wspominanym rondzie. - Na nowej trasie planujemy skrzyżowania między innymi w sąsiedztwie osiedla Leśny Dwór, ul. Foluszowej i w okolicy budowanych właśnie bloków na os. Zacisze - tłumaczy Krzysztof Staniszewski, zastępca dyrektora Departamentu Zarządzania Drogami w magistracie. - O szczegółach jeszcze dyskutujemy z projektantem. Droga będzie jednojezdniowa. Jednak na niektórych odcinkach trasy pojawią się trzy pasy ruchu.

Przypomnijmy. Trasa Aglomeracyjna odciążyła ulicę Bohaterów Westerplatte i aleję Wojska Polskiego. Pod koniec maja 2019 r. zakończono pierwszy etap budowy tej drogi. Na miejscu dawnych torów kolejowych powstał odcinek, który połączył ul. Dąbrowskiego z ul. Zjednoczenia, na której wybudowano rondo. Teraz czas na etap drugi. Chodzi o połączenie tej drogi z Trasą Północną, a przede wszystkim z nowo budowanym osiedlem Leśny Dwór.

W ramach pierwszej edycji Polskiego Ładu Zielona Góra otrzyma od rządu 29 mln zł na zagospodarowanie miejskiego kąpieliska przy ul. Botanicznej (zalew w Ochli) oraz 4,9 mln złotych na rewitalizację Parku Tysiąclecia.

(rk)

 
wybierz swoje
Barcikowice sołtys Franciszek Kosidło Franciszek Kosidło
Drzonków sołtys Renata Woźniak Renata Woźniak
Jany i Stożne sołtys Monika Turzańska Monika Turzańska
Jargoniewice sołtys Elżbieta Świercz Elżbieta Świercz
Jeleniów sołtys Wojciech Bortnowski Wojciech Bortnowski
Kiełpin sołtys Aneta Walczak Aneta Walczak
Krępa sołtys Janusz Sikora Janusz Sikora
Łężyca sołtys Jolanta Rabęda Jolanta Rabęda
Ługowo sołtys Agnieszka Głuska Agnieszka Głuska
Nowy Kisielin sołtys Andrzej Zalewski Andrzej Zalewski
Ochla sołtys Aleksander Kosowicz Aleksander Kosowicz
Przylep sołtys Mieczysław Momot Mieczysław Momot
Racula sołtys Mirosława Jabłonka Mirosława Jabłonka
Stary Kisielin sołtys Krystyna Koperska Krystyna Koperska
Sucha sołtys Ireneusz Rypson Ireneusz Rypson
Zatonie i Marzęcin sołtys Krzysztof Sadecki Krzysztof Sadecki
Zawada sołtys Jan Smoter Jan Smoter
Zielona Góra prezydent Janusz Kubicki Janusz Kubicki