Stacja kolejowa będzie jak nowa

10 Lipiec 2015
Prace modernizacyjne na stacji kolejowej Zielona Góra mają się zakończyć latem 2016 r. Do tego też czasu ma być zakończony remont wiaduktu nad ul. Batorego oraz przejazd kolejowy, na ul. Zagłoby.

Około trzy lata temu doczekaliśmy się gruntownego remontu budynku dworca PKP. Teraz przyszedł czas na modernizację całej stacji, czyli peronów, torowisk i kolejowych rozjazdów. Z formalnego punktu widzenia, modernizacja stacji już się rozpoczęła, 22 czerwca. Ale zanim ruszyły konkretne prace, musiały zostać zakończone ostatnie uzgodnienia techniczne.

- Na przebudowę stacji Zielona Góra przeznaczyliśmy 24 mln zł – poinformował nas Bohdan Ząbek z wrocławskiego Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zakres zaplanowanych robót jest imponujący. – Przebudujemy wszystkie perony. Będą nowe wiaty, poprawimy oznakowanie i system informacji o pociągach. Najważniejszą zmianą będzie wydłużenie peronu nr 1 w kierunku dworca PKS. Dzięki temu powstanie nowy peron, który zostanie oznaczony jako „1A” – wyliczał B. Ząbek.

Według niego, komunikacja na stacji będzie, po modernizacji, znacznie wygodniejsza, gdyż przebudowane zostanie podziemne przejście między peronami 1 oraz 2. Dodatkowo pojawią się tam dwie windy dla niepełnosprawnych.

Prace modernizacyjne na kolejowej stacji Zielona Góra mają się zakończyć latem 2016 r. Do tego też czasu ma być zakończony remont wiaduktu nad ul. Batorego oraz przejazd kolejowy, na ul. Zagłoby. Uciążliwe manewry składów pasażerskich zostaną przeniesione na wschodnią stronę stacji, w stronę Przylepu.

- Perony i tory będą remontowane sukcesywnie, bez wstrzymywania kolejowego ruchu. Wykonawca, czyli firma ZUE z Krakowa, wprowadzi wszystkie niezbędne zabezpieczenia i oznakowanie terenu – zapewnił nas B. Ząbek.

Równolegle trwają rozmowy pomiędzy zielonogórskim urzędem miasta oraz Polskimi Liniami Kolejowymi. – Naszym celem jest powstanie tunelu, który doprowadzałby bezpośrednio do Centrum Medycznego Aldemed. Miasto gotowe jest sfinansować dokumentację techniczną, wykonanie niezbędnych prac wzięłyby na swe barki PLK. Czy się dogadamy? Zobaczymy – poinformował nas wiceprezydent Krzysztof Kaliszuk.

(pm)