Sesja: plany przestrzenne i kolej dużych prędkości

28 Maj 2013
Radni miasta przyjęli oświadczenie w sprawie przebiegu Kolei Dużych Prędkości przez Zieloną Górę i uchwalili pakiet uchwał dotyczących miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Sprawę radnego Kamila Kawickiego pozostawili bez rozpatrzenia.

Wykonanie studium wykonalności dla linii Kolei Dużych Prędkości Poznań – Berlin z wariantem podstawowym przez Zieloną Górę oraz opracowanie koncepcji przebiegu linii południowej KDP z Krakowa przez Górnośląski Okręg Przemysłowy, Wrocław, Głogowski Okręg Przemysłowy i Zieloną Górę – to główne postulaty w oświadczeniu przyjętym przez radnych miasta na ostatniej sesji.

Oświadczenie, podpisane przez radnych Kazimierza Łatwińskiego i Bogusława Pabierowskiego, zawiera też cały szereg argumentów za przebiegiem linii KDP przez Zieloną Górę, takich jak: istnienie uczelni i parków naukowych i technologicznych, stref przemysłowych, lotniska BBI w Berlinie, planowanego w Gubinie kompleksu energetycznego na złożach węgla brunatnego i odkrycie obiecujących złóż gazu i ropy w regionie lubuskim. Przebieg KDP uzasadniają też statystyki przewozu pasażerów.

Radni przyjęli oświadczenie, które trafi teraz do szeregu instytucji, urzędów i kliku ministerstw. Treść oświadczenia publikujemy poniżej.

Na sesji przeszedł także pakiet uchwał dotyczących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego: ul. Bukowej i Złotej, terenu przy ul. Chopina oraz os. Zastalowskiego. Bez rozpatrzenia radni postanowili pozostawić wezwanie wojewody do podjęcia uchwały o wygaśnięciu mandatu radnego Kamila Kawickiego. To oznacza, że wojewoda może teraz wydać orzeczenie zastępcze o wygaśnięciu mandatu radnego, a to otworzy radnemu ścieżkę odwoławczą, najpierw w wojewódzkim a potem w naczelnym sądzie administracyjnym.

(mi)