Do sołectw pojedzie więcej autobusów

3 Październik 2014
Nie dość, że MZK obniżyło ceny biletów, z powodu połączenia miasta z gminą, to jeszcze planuje zwiększenie częstotliwości do okalających miasto miejscowości.

- Podoba mi się, że ceny biletów spadły. Człowiekowi zostaje więcej w kieszeni – mówi Krzysztof, który na przystanku w Starym Kisielinie czeka na autobus do ogólniaka. – Żeby jeszcze tylko jeździły częściej… Są olbrzymie przerwy pomiędzy kursami.

Przypomnijmy, po połączeniu, zgodnie z obietnicami, ma obowiązywać jednakowy, niższy cennik na bilety, autobusy MZK dotrą do wszystkich miejscowości gminy.
- Nie ma co czekać na formalną datą połączenia, ceny biletów obniżymy już od 1 września – zapowiedział w lipcu prezydent Janusz Kubicki. I bilety od 1 września staniały.
Mieszkańcom ta decyzja się spodobała. – Pilnie śledzimy sprzedaż. Liczba mieszkańców kupujących bilety okresowe zwiększyła się o 600 osób – informuje Barbara Langner, dyrektor MZK. To dobry trend.

A co z dodatkowymi połączeniami?
- Od 1 stycznia 2015 r. zwiększymy liczbę kursów do miejscowości obecnej gminy. Nasze autobusy trafią do każdego sołectwa i będą jeździć częściej, niż obecnie. W godzinach szczytu będzie ich dwa razy więcej – zapowiada dyrektor Langner. W piątek, o godz. 12.00, w ratuszu, zaplanowano prezentację nowych założeń komunikacyjnych. Oto kilka przykładów.

* Autobus linii nr 27 jadący do Ochli – część kursów wykonywana będzie dalej: co drugi kurs z Ochli do Jeleniowa, naprzemiennie z kursami przez Kiełpin do Jarogniewic. Na wspólnym odcinku trasy obowiązywać będzie częstotliwość kursowania pojazdów co 30 minut w godzinach szczytów (teraz co godzinę) oraz co 40-60 minut w pozostałych godzinach. W praktyce oznacza to, że autobusów będzie dwa razy więcej, niż obecnie.

* Podobne rozwiązanie zastosowano na linii nr 30. Autobus do Drzonkowa w godzinach szczytu będzie jeździł co pół godziny. Dalej autobusy będą jeździć naprzemiennie w kierunku Zatonie-Barcikowice lub Sucha-Ługowo (w szczycie co godzinę).

* Do Jan dojedziemy autobusem linii nr 21. Część autobusów zatrzyma się na pętli, przy boisku, obok stacji uzdatniania wody w Zawadzie, część pojedzie dalej do Jan. Do Zawady jeździć będą również autobusy linii nr 17, trasa przez Chynów, os. Kolorowe i Krępę. Likwidacji ulegnie linia nr 22.

* Zlikwidowana zostanie linia nr 26. Zastąpi ją linia nr 25. Trasa zostanie wydłużona do ul. Wyczółkowskiego (dziś autobusy kończą kurs przy dworcu PKP). Autobusy do Droszkowa jeździć będą z dotychczasową częstotliwością, natomiast na trasie Nowy Kisielin-Wyczółkowskiego w godzinach szczytu kursować będą co pół godziny.

* Autobusy linii 23, do Łężycy, w godzinach szczytu kursować będą co pół godziny.

Zmieni się również filozofia układania rozkładu jazdy. Do tej pory autobusy podmiejskie kończyły bieg w centrum przesiadkowym przy dworcu PKP. - Teraz linie zostaną wydłużone, co ułatwi podróżowanie również mieszkańcom miasta – dodaje dyrektor Langner. – Na przykład: mieszkaniec os. Pomorskiego, jadący w kierunku Przylepu, dzisiaj musi się przesiąść przy dworcu PKP. Po 1 stycznia autobusy linii nr 20, z Przylepu, będą kończyć jazdę nie przy dworcu, ale na os. Pomorskim.

Szczegółowa prezentacja nowej siatki połączeń MZK, dzisiaj (piątek), sala sesyjna ratusza, godz. 12.00.

(tc)