Budowa nowej drogi zbliża się do końca

13 Październik 2013
To, że powstaje nowa droga w mieście prawie nie widać, bo łącznik ul. Jagodowej z Wrocławską budowany jest w lesie. Drogowcy właśnie kładą ostatnią warstwę asfaltu.

Sprawdziliśmy co się dzieje na czterech największych inwestycjach drogowych w mieście

ŁĄCZNIK WROCŁAWSKA-JAGODOWA

To jest całkiem nowa, budowana od podstaw droga. Ma 1,8 km długości i biegnie w całości przez las. Łączy ul. Jagodową z Wrocławską. Przy Jagodowej zaplanowano rondo. W drugim etapie inwestycji jest również takie samo skrzyżowanie na Wrocławskiej.
Łącznik Wrocławska-Jagodowa ma ułatwić wyjazd na drogę ekspresową S3 mieszkańcom Jędrzychowa. Kierowcy jadący ul. Wrocławską już widzą powstającą drogę. Gdy byliśmy na placu budowy, trwały prace wykończeniowe, m.in. przy zbiorniku na deszczówkę. – W połowie przyszłego tygodnia zakończy się wylewanie warstwy ścieralnej asfaltu i drogowcy zaczną kłaść asfalt na ścieżce rowerowej. Prace powinny zakończyć się do końca miesiąca.
Wykonawca: Strabag. Droga finansowana jest w ramach tzw. schetynówek.

JĘDRZYCHOWSKA, KOŻUCHOWSKA

Remont ul. Jędrzychowskiej jest podzielony na dwa fragmenty – miejski i poza miastem. Pierwszy, to odcinek ul. Kożuchowskiej i Sikorskiego między ul. Sienkiewicza i Botaniczną. Drugi, to szosa w kierunku Kożuchowa od rogatek miasta do skrzyżowania z drogą Ochla-Drzonków. W mieście rozebrano ostatni fragment brukowanej ulicy (ok. 500 m). Została wymieniona nawierzchnia, przebudowana kanalizacja i wymieniona sygnalizacja świetlna. Na fragmencie poza miastem (3 km) położono nowy dywanik asfaltowy. – We wtorek trwały tu przygotowania do utwardzenia pobocza destruktem. – W poniedziałek rozpocznie się kładzenie asfaltu na Kożuchowskiej – informuje dyrektor Urbański.

Prace zakończą się do końca miesiąca. Wykonawca: Eurovia. Inwestycja finansowana z LRPO.

BATOREGO

To jedna z najtrudniejszych tegorocznych inwestycji drogowych. Trzeba było tutaj przeprowadzić generalny remont z całkowitą wymianą nawierzchni i podbudowy (odcinek od Dworcowej do Energetyków). Niektóre fragmenty zostały poszerzone, umożliwiając wytyczenie lewoskrętów. Ułatwi to komunikację, bo samochody chcące skręcić w osiedle nie będą tamowały ruchu. Został też przeniesiony przystanek autobusowy. Na skrzyżowaniu z ul. Energetyków jest już rondo, obok kończą się prace na dużym parkingu.
We wtorek w okolicach przedszkola i liceum plastycznego uwijało się kilkudziesięciu robotników. – Największy problem mieliśmy z różnymi instalacjami, których nie było na planach lub były w tragicznym stanie – tłumaczy P. Urbański. Wykonawca Mota-Engil. Inwestycja robiona w ramach schetynówek. Termin zakończenia prac – koniec listopada.

RONDO PCK

Najgłośniejsza tegoroczna inwestycja warta 5,5 mln zł. Niestety, firma Pol-Dróg z Piły poległa na placu budowy. Mimo zmasowanej krytyki przez wiele dni na budowie niewiele się działo, drogowcy z Piły nie dotrzymali terminu zakończenia budowy, który przypadał na 30 września. Teraz miasto nalicza 27 tys. zł kary za każdy dzień zwłoki. Na szczęście, na rondzie teraz widać wielkie poruszenie, bo za wylewanie asfaltu zabrała się firma Eurovia. Zaraz widać efekty jej pracy. Gdy we wtorek byliśmy na placu budowy, kładziono asfalt w centralnej części ronda.
Efektem robót jest nowa organizacja ruchu, co pozwoli zwiększyć przepustowość ronda i bezpieczeństwo. Powstały prawoskręty w czterech kierunkach oraz dodatkowy trzeci pas ruchu, czyli wewnętrzny pierścień. Kiedy koniec robót? – Chcielibyśmy zakończyć w ciągu miesiąca – P. Urbański jest bardzo ostrożny w określaniu terminów.

(tc)