Kontrakt zabiera się za rondo

12 Kwiecień 2018
Rondo na skrzyżowaniu ul. Wrocławskiej i Pileckiego zbuduje firma Kontrakt. Za 7,3 mln zł. Ma na to pół roku. – Zaraz bierzemy się do roboty – zapewnia Karol Jankowski, szef Kontraktu.

Prezes Jankowski musi się uwijać, bo od momentu podpisania umowy, w ostatni czwartek, ma 185 dni na zrealizowanie inwestycji. Zapowiada, że niezwłocznie Kontrakt bierze się do pracy. Ponieważ rondo jest o wiele szersze niż ul. Wrocławska, trzeba będzie wyciąć drzewa na skraju ulicy.

- Wybudujemy również drogę tymczasową, by ułatwić kierowcom przejazd, a nam pozwoli to budować całe rondo na raz – objaśniał K. Jankowski. Jego firma realizuje już kolejne zadanie w naszym mieście. Kontrakt wykonywał m.in. remont Trasy Północnej oraz Bohaterów Westerplatte. Teraz buduje nową drogę w Lubuskim Parku Przemysłowo-Technologicznym.

- Zielona Góra jest jednym z największych inwestorów drogowych w województwie, dlatego tutaj jesteśmy – tłumaczył prezes.

- To czwarte rondo w rejonie – podczas podpisywania umowy prezydent Janusz Kubicki liczył inwestycje. – Z mojego punktu widzenia, to najlepsze rozwiązanie, gdy w ciągu jednej drogi wszystkie inwestycje są robione w podobnym terminie. Tylko raz mamy kłopot z płynnym przejazdem, ale później jest spokój. Dzięki temu nie trzeba co pewien czas zamykać kolejnych odcinków tej samej trasy.

W tej chwili na dojeździe do drogi ekspresowej S3 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad buduje dwa ronda. Natomiast miasto buduje rondo przy zjeździe do Raculi i teraz zaczyna inwestycje na skrzyżowaniu z ul. Pileckiego.

Nowe rondo planowane było w momencie budowy ul. Pileckiego prowadzącej do Jędrzychowa. Od razu planowano, że na Wrocławskiej będzie rondo. Jego budowa kosztować będzie ok. 7,3 mln zł. Część inwestycji finansowana jest z rezerwy ogólnej budżetu państwa. Za te pieniądze powstanie klasyczne, duże rondo. Kierowcom na pewno ułatwią życie dodatkowe prawoskręty w ul. Pileckiego, kierowcy jadący z centrum i skręcający w tę ulicę nie będą musieli wjeżdżać na rondo.

Zyskają również piesi, bo obecnie na tym skrzyżowaniu nie ma dla nich przejścia. Na rondzie pojawi się również dodatkowy zjazd ze ślepą ulicą prowadzącą do kilku zabudowań. Oczywiście, powstanie również ścieżka rowerowa.

Budowa nowego ronda to jedna z kilkunastu inwestycji drogowych prowadzonych w mieście. Najbardziej widoczny jest remont ul. Dworcowej i Zjednoczenia oraz budowa Trasy Aglomeracyjnej. – Wiem, że nagromadziło się tych inwestycji i związanych z nimi utrudnień. Ciężko pracujemy, by do Zielonej Góry ściągnąć jak najwięcej środków zewnętrznych. Rządowych i unijnych. To się nam udaje – komentuje prezydent Kubicki. – Dzięki temu możemy więcej zrobić.

(tc)