Jest przejście pod torami kolejowymi!

27 luty 2019
Na tę inwestycję zielonogórzanie czekali od dawna. Można już przejść pod torami z dworca PKP na ul. Towarową. To znacznie skraca czas dotarcia na drugą stronę miasta.

Tunel był gotowy już od jakiegoś czasu, jednak nie został oficjalnie otwarty ze względów formalnych. Mimo tego zielonogórzanie zaczęli z niego korzystać. PKP postanowiło więc założyć kratę pomiędzy starą a nową częścią tunelu tak, żeby przejście było możliwe tylko do peronów.

W piątek, 22 lutego, krata została zdemontowana i z podziemnego przejścia można wreszcie korzystać legalnie. – Wcześniej musiałem przejeżdżać wiaduktem, a teraz mogę tędy. Wspaniała rzecz! Tylko zjazd dla rowerów by się jeszcze przydał – przyznał pan Jan. Pochylnia dla rowerów i wózków znajduje się obecnie tylko przy wejściu od strony ul. Towarowej. Takie ułatwienie jest już w trakcie budowy, również po drugiej stronie, czyli przy ul. Dworcowej. Do jego ukończenia podróżni mogą korzystać z windy.

Tunel przystosowany jest do potrzeb osób niewidomych – na poręczach są nakładki z napisami punktowymi Braille’a, a także pasy z wypustkami na posadzce. Dodatkowe 36 m podziemnego przejścia to ułatwienie szczególnie dla pacjentów przychodni Aldemed, ale inwestycja będzie służyć w równym stopniu wszystkim mieszkańcom. - Ten tunel służy zarówno pasażerom kolei, dworca autobusowego – miejskiego i PKS, ale również mieszkańcom, którzy teraz będą mogli łatwiej przechodzić na drugą stroną torów do przychodni, parku przemysłowego Zastal czy na osiedla mieszkaniowe, które są położone po obydwu stronach ul. Sulechowskiej – powiedział podczas otwarcia Kazimierz Łatwiński, doradca wojewody ds. gospodarki i infrastruktury kolejowo-drogowej, który zabiegał o stworzenie podziemnego przejścia.

– Jesteśmy tu pierwszy raz. Przyszliśmy zobaczyć jak to wygląda. Podziemne przejście wydaje się być dobrą inwestycją – powiedziało nam małżeństwo spotkane w piątek przy tunelu. Po spacerze pani Ewa i pan Paweł wrócili do nas: – Niech pani jeszcze dopisze, że to świetny pomysł! Po prostu rewelacja! – zachwycali się.

Prace nad budową tunelu rozpoczęły się w październiku 2017r., ich koszt wyniósł blisko 8 mln zł.

(ap)