Na dworcu powstają wiaty

18 Marzec 2019
Na dworcu PKP możemy już przejść tunelem na drugą stronę torów. Teraz robotnicy rozpoczęli stawianie wiat nad peronami. Obok powstaje nowy parking. Pod koniec kwietnia ma być gotowe centrum przesiadkowe MZK.

Pasażerowie PKP mogli jako pierwsi zauważyć zmiany na peronach. Kilka dni temu robotnicy rozpoczęli stawianie wiat. Zadaszenie wykonane będzie na całej długości peronów, podróżni będą mogli suchą stopą przejść z budynku dworca na pociąg, a także do centrum przesiadkowego.

- Zakończenie prac zaplanowane jest na początek września 2019 r. Konstrukcja nośna wiat jest stalowa. Pokrycie w około 70 proc. będzie pełne, z płyt dwustronnie pokrytych blachą, z wypełnieniem z pianki poliuretanowej o grubości od 40 do 75 mm, oraz szklane na powierzchni ok. 30 proc. dachu. Koszt zadaszenia to około 12 mln zł – tłumaczy Zbigniew Wolny, z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

To nie jedyne prace toczące się na dworcu lub w jego pobliżu. Trzy tygodnie temu mieszkańcy cieszyli się z otwarcia podziemnego przejścia pomiędzy ul. Dworcową a Towarową. – Przydałby się jeszcze zjazd dla rowerów od Dworcowej, taki jest po drugiej stronie – sugerował pan Jan, który wybrał się na przejażdżkę jednośladem. Już wtedy w pobliżu windy było widać pierwsze rozkopy i tablice informujące o robotach. Prace nad pochylnią dla rowerów i wózków nabierają tempa. Pasażerowie, do czasu zakończenia prac, jeśli mają problem z chodzeniem po schodach, mogą skorzystać z windy.

Szykują się też ułatwienia dla kierowców. Przygotowano bowiem teren pod budowę parkingu. Kilkadziesiąt miejsc dla samochodów powstanie w miejscu, gdzie kiedyś stały baraki należące do dworca, za butikami i hotelem przy ul. Dworcowej.

Samo centrum przesiadkowe ma być gotowe pod koniec kwietnia. Nie oznacza to jednak, że już wtedy zostanie otwarte dla pasażerów. Trzeba jeszcze skończyć budowę ulic. W nowym centrum będą zatrzymywać się autobusy MZK. Oprócz przystanków i miejsc postojowych pod dachem znajdzie się też poczekalnia dla pasażrów oraz zaplecze dla kierowców i pracowników MZK.

(ap)