Ideal Automotive ma kilkanaście fabryk

6 Październik 2016
Główna siedziba Ideal Automotive znajduje się w Bambergu, pięknym mieście na północy Bawarii. Swoją historię wywodzi od założonej w 1964 r. firmy Schaffer zajmującej się wytwarzaniem dywanów.

Przypominają o tym zabudowania stojące za oknami centrali Ideal.

- 15 lat temu przy produkcji dywanów pracowało tutaj 1.200 osób. Jednak utrzymywanie fabryki w środku miasta nie miało sensu. Teraz, zamiast hal fabrycznych, jest ok. 600 mieszkań o powierzchni od 35 do 200 mkw. – wyjaśnia prezes Frey. Nowy zakład powstał w Burgerbrach pod Bambergiem.

Po latach, w wyniku różnych przekształceń, powstała Ideal Automotive, która specjalizuje się w produkcji tapicerki samochodowej. W fabryce pod Bambergiem, którą zwiedziła delegacja z Zielonej Góry, produkowane są włókniny służące do wytwarzania gotowych elementów w zakładach rozsianych głównie po Niemczech i Czechach.  W zajmującej ok. 3,5 hektara hali pracuje 200 osób na pięć zmian, dlatego prawie nie widać tutaj ludzi. Duża część prac jest zautomatyzowana, pracownicy do przemieszczania się po firmie używają rowerów.

Olbrzymią uwagę zwraca się tu na przerób odpadów i recycling – niewykorzystane materiały są ponownie przerabiane i wykorzystywane.Firma rozwija się bardzo dynamicznie. W ostatnich latach zwiększyła obroty dwukrotnie, do 400 mln euro rocznie. Jej najnowszą inwestycją jest oddana w tym roku fabryka w Malacky na Słowacji.

16 - tyle fabryk ma na całym świecie Ideal Automotive. Zatrudnia w nich 4.500 pracowników. Osiem (wraz z centralą) znajduje się w Niemczech, pięć w Czechach, po jednym w Chinach, Meksyku i Słowacji.

400 - tyle osób docelowo ma pracować w fabryce w Zielonej Górze. Zakład będzie pracował na trzy zmiany. Wzrost produkcji i zatrudnienia będzie następował etapami. Ideal Automotive ma możliwość rozbudowy zakładu w Nowym Kisielinie i podwojenia zatrudnienia do 800 osób.20-30 - tyle ciężarówek dziennie będzie wywozić produkcję zakładu w Nowym Kisielinie. Surowce i półfabrykaty trafią tutaj z Niemiec i Czech. Cała produkcja trafi za granicę, chociaż szefostwo firmy chciałoby zaopatrywać również polskie fabryki motoryzacyjne.